Zespół Szkół im. św. Edyty Stein w Lublińcu

TEAM– Tolerant Europeans Achieve More

Ostatnie spotkanie projektowe. TEAM na Łotwie.

 

W dniach 7-11 czerwca odbył się ostatni etap projektu TEAM, w którym Nasza szkoła bierze udział. Tym razem gospodarzem była Łotwa. Jak zawsze, przez cały tydzień uczniowie uczestniczyli w różnych aktywnościach podzielonych na poszczególne dni tematycznie.

W poniedziałek koordynatorki i uczniowie z Łotwy zaprezentowali film przedstawiający swój  kraj, miasto i szkołę. Wszyscy uczestnicy mieli później za zadnie odpowiedzieć na serię pytań mających na celu sprawdzenie naszej wiedzy na tematy związane z życiem na Łotwie. Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy i przyporządkowani do tzw.breakout rooms (pokoi on-line), w których mogli ze sobą porozmawiać i przedstawić się. Jeden z naszych uczniów zaprezentował swój talent grając na gitarze elektrycznej.

Wtorek był dniem, w którym poznawaliśmy kolejne słówka we wszystkich językach krajów związanych z projektem. Ćwiczyliśmy słownictwo, które występowało w doświadczeniach, które przeprowadzaliśmy dnia następnego ( były to słowa: truskawka, pieprz sól, woda, ryż). Zajęcia rozpoczęliśmy od ćwiczenia , którego celem było dopasowanie nazwy kraju do poszczególnych słów. Było to zadanie na skojarzenia i intuicję. Następnie koordynator z Łotwy utworzył breakout rooms ( jeden pokój, jedna drużyna),w których poznawaliśmy nowe słownictwo z kolejnymi nauczycielami z poszczególnych państw. Było przy tym dużo zabawy a uczniowie świetnie radzili sobie z wymową. Każdy nauczyciel miał około 15 min na zaprezentowanie słownictwa każdej z grup. Ostatnim zadaniem tego dnia był krótki quiz sprawdzający , jak dużo zapamiętaliśmy. Wszyscy uczniowie wypadli bardzo dobrze.

Środę rozpoczęliśmy od doświadczeń chemiczno-fizycznych. Podczas krótkich eksperymentów poznaliśmy sposób na wyodrębnienie DNA z truskawki, poznawaliśmy różne zjawiska  poprzez pocieranie plastikowych sztućców, balonów, włosów itp. A wszystko po to, aby oswoić fizykę i chemię oraz  dobrze bawić się podczas lekcji.

Słodkim akcentem dnia była czekoladowa kiełbasa zaproponowana przez grupę z Łotwy. Przyrządziliśmy specjał używając kakao, cukier, herbatniki, jajka, orzechy włoskie, rodzynki, suszone morele, marmoladę, landrynki,  wodę oraz masło. Deser okazał się wyśmienity i szybko zniknął z talerzy.

Czwartek był dniem artystycznym. Rozpoczęliśmy go od obejrzenia prezentacji dotyczącej rzemiosła łotewskiego oraz symboli często umieszczanych na wytworach rękodzielniczych. Następnie uczniowie przystąpili do stworzenia własnego „dzieła sztuki”. Najpierw malowali farbami małe kamyki, potem ozdabiali je wybranymi łotewskimi symbolami, a następnie na arkuszu kartonowym wspólnie stworzyli ogromne drzewo, którego korona składała się z mnóstwa wcześniej przygotowanych kamyków.

W piątek, ostatniego dnia projektu, uczniowie przystąpili do egzaminu sprawdzającego znajomość wcześniej poznanych słówek. Początkowo zostali kolejny raz przyporządkowani do breakout rooms, w których powtarzali poznane w miniony wtorek słówka. Następnie każda grupa przedstawiała 6 swoich ulubionych słówek w językach innych uczestników. Po tej prezentacji wszyscy przystąpili do quizu, który odbył się za pośrednictwem platformy Kahoot. Wszyscy uczestnicy odpowiadali na pytania zadane w języku angielskim w możliwie jak najkrótszym czasie. Na koniec wyświetlił się ranking uczniów, którzy poprawnie, a jednocześnie najszybciej udzieli poprawnych odpowiedzi. Uczniowie z Naszej szkoły zdobyli 2 i 3 miejsce. Potem wszyscy wypełnili ankiety dotyczące naszych wrażeń i opinii o przebiegu wszystkich 5 dni projektu.

Po zakończeniu wszystkich aktywności, zadowoleni uczniowie i ich opiekunowie pożegnali się z uśmiechami na twarzach z nadzieja, że kiedyś się jeszcze spotkamy.

 
 

„Kalimera Greece!”

Kolejne spotkanie online projektu TEAM odbyło się w Grecji w dniach 17.05-21.05.2021.

Nasi greccy partnerzy zabrali nas w podróż po upalnej Lamii, znajdującej się w centralnej części kraju.

Pokazali nam piękne górskie krajobrazy i możliwości spędzania wolnego czasu w tym regionie. Oprowadzili także po szkole, w której uczą się swoich przyszłych zawodów.

Tym razem uczniowie uczyli się internacjonalizmów czyli słownictwa, które podobnie brzmi we wszystkich językach świata. Wybraliśmy wspólnie następujące słowa: center – centrum, planet – planeta, democracy – demokracja, school – szkoła i poem/poetry – wiersz/poezja. Okazało się, że wszystkie wybrane słowa brzmią bardzo podobnie w każdym z języków krajów partnerskich. Grecka drużyna przygotowała gry interaktywne, dzięki którym łatwiej było zapamiętać nowy materiał.

W środę uczniowie przygotowali przepyszny, aczkolwiek bardzo kaloryczny grecki przysmak podążając za przepisem w języku angielskim. Polski Team pracował wspólnie w szkolnej kuchni, podczas gdy nasi koledzy z Grecji, Łotwy i Niemiec pracowali w domu, ponieważ nie wrócili jeszcze do nauki stacjonarnej.

W kolejnym dniu obejrzeliśmy prezentację dotyczącą greckich filozofów i sentencji. Poznaliśmy ich brzmienie w języku angielskim a naszym zadaniem było wykaligrafowanie i zobrazowanie ich na własnoręcznie wykonanych tekturowych ramkach lub kubkach.

Jak zwykle w piątek wszyscy uczniowie i opiekunowie przystąpili do egzaminu, który przeprowadzony był za pomocą platformy quizizz. Uczestnicy projektu wykazali się wspaniałą znajomością słownictwa, a niektórzy polscy uczniowie znaleźli się w pierwszej dziesiątce.

W czerwcu odbędzie się już ostatnie spotkanie w ramach projektu TEAM. Udamy się na Łotwę…

 

Tymczasem zapraszam do obejrzenia zdjęć z działań projektowych w Grecji.

Marta Leśniowska

TEAM – Welcome to Poland!

Od 12. do 16. kwietnia odbyło się kolejne spotkanie online w ramach projektu TEAM „Tolerant Europeans Achieve More”. Tym razem to my byliśmy organizatorami. Ósemka siódmoklasistów wraz z opiekunami przygotowała bardzo interesujący i intensywny tydzień dla naszych gości.

Dzień pierwszy zaczęliśmy od powitania zagranicznych partnerów  przez Panią Dyrektor Joannę Kierach, po czym wspólnie stworzyliśmy mapę myśli do słowa TEAM.  Następnie zabraliśmy naszych zagranicznych znajomych w wirtualną podróż po Polsce i Lublińcu. Pokazaliśmy im ciekawe miejsca i zaprezentowaliśmy kilka ciekawostek o naszym kraju. W tym dniu uczniowie mogli pokazać także swoje językowe umiejętności, ponieważ każdy uczestnik przedstawił się i opowiedział o swoich zainteresowaniach. Dzięki możliwościom jakie daje nam platforma Zoom, podzieliliśmy uczniów na grupy i umieściliśmy ich w tzw. „breakoutroom’ach”, aby swobodnie mogli porozmawiać z nowymi znajomymi na temat swojego hobby. Była to dla nich doskonała okazja do „szlifowania” języka angielskiego.

Drugi dzień projektu to głównie nauka wybranych słów lub wyrażeń w języku angielskim, polskim, łotewskim, portugalskim, rumuńskim, niemieckim i greckim. W każdej migracji uczymy się czegoś nowego. Tym razem wspólnie wybraliśmy następujące wyrażenia: „Gdzie jest?”, „Wszystkiego najlepszego!”, „Miło cię poznać”, „wakacje” i „jestem głodna/y”. Również i teraz  język polski okazał się najtrudniejszy. Jesteśmy szczęściarzami, że „płynie on w naszej krwi” i nie musimy uczyć się go jako języka obcego 😉 W przerwach pomiędzy intensywną nauką oglądaliśmy teledyski piosenek biorących udział w tegorocznym konkursie Eurowizji. Aby łatwiej i przyjemniej uczyło się nowego słownictwa, polski TEAM stworzył interaktywne gry językowe na platformie Wordwall. Zachęcam do zmierzenia się z nimi. Poniżej podaję linki:

Gra 1 : JĘZYK POLSKI

https://wordwall.net/pl/resource/13937566/angielski/task-4-pierce-balloons-so-they-fall-into-right-wagon

Gra 2: JĘZYK PORTUGALSKI

https://wordwall.net/pl/resource/13937340/task-3-find-right-word-portuguese

Gra 3: JĘZYK ŁOTEWSKI

https://wordwall.net/pl/resource/14064221/task-6-write-down-english-equivalents-latvian-words

Gra 4: JĘZYK RUMUŃSKI

https://wordwall.net/pl/resource/13898271/angielski/task-2-say-words-romanian-

Gra 5: JĘZYK GRECKI

https://wordwall.net/pl/resource/14062582/task-5-find-pair

Gra 6: JĘZYK NIEMIECKI

https://wordwall.net/pl/resource/13897791/task-1-combine-english-phrases-german-phrases

Dzień trzeci był dniem eksperymentalno-kulinarnym. Nasz zespół przygotował przepis na tradycyjne polskie pierogi z serem. Uczniowie przetłumaczyli go na język angielski, dzięki czemu tę potrawę przyrządzić  mogli wszyscy zagraniczni uczestnicy w szkole lub w swoich domach. Nasi uczniowie zaprezentowali krok po kroku sposób przygotowania pierogów. Równocześnie oglądaliśmy na Zoom poczynania przyjaciół z innych krajów. Jak się okazało wszystkim udało się przyrządzić pierogi i najbardziej oczekiwanym momentem tego dnia była degustacja własnoręcznie przyrządzonego dania. Po krótkiej przerwie polscy siódmoklasiści pokazali jak ciekawie można poeksperymentować w kuchni. Zaprezentowaliśmy cztery eksperymenty fizyczne z użyciem kuchennych przyborów i produktów. Zadanie to cieszyło się ogromnym zainteresowaniem wśród wszystkich uczestników projektu.

Dzień czwarty był dniem artystycznym. Inspiracją do działań tego dnia była prezentacja dotycząca Polski, przygotowana przez Zuzannę Stężałę – uczennicę klasy 7a. Uczestnicy projektu mieli za zadanie stworzyć projekt koszulki, nawiązujący do nazwy TEAM oraz atmosfery i symboliki Polski a także ojczystego kraju każdego uczestnika. Powstały przepiękne prace, zapraszam do obejrzenia zdjęć.

W ostatnim dniu projektu uczniowie przystąpili do ustnego i pisemnego egzaminu ze znajomości poznanych wyrażeń. Wszyscy uczyli się pilnie i aktywnie uczestniczyli w działaniach projektowych, więc egzamin zdali na szóstkę. Wspólnie stworzyliśmy mapę myśli podsumowującą tydzień spędzony wirtualnie w Polsce. Przeprowadziłam też ankietę ewaluacyjną, z której wynikało, że największą frajdę sprawił uczniom dzień kulinarno-fizyczny oraz artystyczny.

Cieszę się, że uczniowie mogli w tym tygodniu oderwać się od rzeczywistości i aktywnie brać udział w innych zajęciach, a także zdobywać nowe doświadczenia. Mam nadzieję, że spotkania z zagranicznymi znajomymi, w których posługują się wspólnym dla wszystkich językiem angielskim wyeliminują u młodych ludzi barierę językową i pomogą w komunikowaniu się na całym świecie.

Koordynator Projektu:   Marta Leśniowska

Nasz TEAM w Rumunii

W ostatnim tygodniu lutego odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu międzynarodowego TEAM. Tym razem dziesiątka siódmoklasistów wybrała się w wirtualną podróż do Rumunii. Szlakiem hrabiego Drakuli dotarliśmy nad Morze Czarne, a zaraz potem do Craiovy – szóstego co do wielkości miasta w Rumunii, gdzie mieści się nasza szkoła partnerska. Uczniowie oprowadzili nas po malowniczym miasteczku i pokazali swoją szkołę. W pierwszym dniu projektu dowiedzieliśmy się ciekawostek o Rumunii i poznaliśmy miejscowe tradycje i obyczaje. Głównym celem tego spotkania było poznanie 5 kolejnych już słówek w pięciu językach. W tym celu uczniowie nagrali filmiki, w których byli ekspertami swojego języka ojczystego. W drugim dniu projektu uczyliśmy się nowego słownictwa i dzięki grom przygotowanym przez rumuński TEAM utrwaliliśmy wiadomości. Środa okazała się najciekawszym i „najsmaczniejszym” dniem, ponieważ wspólnie przyrządzaliśmy tradycyjną rumuńską potrawę „Panapasi”. Kolejnego dnia  uczniowie wykonali prace techniczne. Wyszywali na kanwie różne wzory metodą krzyżykową, którą zaprezentował nam rumuński TEAM.

W ostatnim dniu uczniowie przystąpili do egzaminu. Wszyscy zdali go znakomicie. Ten tydzień spędzili bardzo intensywnie i owocnie. Nawiązali nowe znajomości, zdobyli praktyczną wiedzę, pracowali w zespole, pokonywali barierę językową, trenowali język angielski.

Kolejne spotkanie już na początku kwietnia. Tym razem to polski TEAM zaprasza znajomych w wirtualną podróż po Polsce. 

A ja zapraszam do obejrzenia fotorelacji z „pobytu” W Rumunii.

Marta Leśniowska

 
 

Uczestnicy projektu TEAM spędzili bardzo miło i „słodko” piątkowe popołudnie. Nadeszły do nas długo wyczekiwane podarunki świąteczne

od zaprzyjaźnionych krajów partnerskich. Otrzymaliśmy tradycyjne smakołyki z Grecji, Rumunii, Portugalii, Łotwy i Niemiec, a także kartki świąteczne i  wiele innych podarunków. Radość była ogromna, a uczniowie choć przez chwilę mogli poczuć klimat i smak dalekich podróży,  za którymi już tak bardzo wszyscy tęsknimy…

W ramach projektu międzynarodowego TEAM przygotowaliśmy „pyszne” bożonarodzeniowe paczki i świąteczne kartki dla naszych znajomych z Portugalii, Grecji, Rumunii, Łotwy i Niemiec. Polscy uczestnicy projektu z niecierpliwością czekają na smakołyki i upominki            z innych krajów.

Wirtualna podróż do Portugalii

Z racji trudnej sytuacji epidemiologicznej panującej na całym świecie, wyjazdy zagraniczne w ramach projektu TEAM stały się niestety niemożliwe.Postanowiliśmy, że się nie poddamy i spróbujemy w inny sposób spotkać się z naszymi nowymi znajomymi z krajów partnerskich.

W ostatnim tygodniu listopada uczniowie klasy VIII wybrali się za pomocą platformy Zoom w „podróż” do Portugalii.

W ramach programu Erasmus + spotkaliśmy się online z uczniami i nauczycielami z pięciu europejskich państw: Portugalii, Grecji, Rumunii, Łotwy  i Niemiec.Portugalski Team zaprosił nas na wirtualny spacer po ich szkole i malowniczym miasteczku.

W kolejnych dniach upiekliśmy tradycyjne bożonarodzeniowe portugalskie ciasteczka, wykonaliśmy prace plastyczno – językowe                       i nauczyliśmy się  przydatnych wyrażeń w pięciu językach, a także w języku migowym.W ostatnim dniu spotkania wszyscy uczestnicy wyśmienicie zdali egzamin.Kolejny „wyjazd” już w lutym. Tym razem gościć będzie nas Rumunia.

Dni Erasmusa+

Przez 3 dni – od 15-17. października obchodzi się na świecie Dni Erasmusa +.

Odbywają się wtedy debaty, wystawy oraz spotkania, na których beneficjenci programu opowiadają o efektach projektów, w których brali udział. Nasi uczniowie także uczcili to wydarzenie. Wspominali o swoich nowych znajomych oraz  niezapomnianych przeżyciach i doświadczeniach  z Norymbergii. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku naszych uczniów.

Międzynarodowa wymiana uczniów w Norymberdze

                W dniach 01.02 – 08.02 w ramach programu Erasmus + pierwsza grupa projektowa składająca się z pięciu uczniów i dwóch nauczycieli brała udział w wymianie międzynarodowej w Niemczech. Uczestnicy projektu TEAM do którego należą szkoły partnerskie z 6 krajów: Niemiec, Portugali, Grecji, Rumuni, Łotwy i Polski, rozwijali swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne biorąc udział w warsztatach i zabawach językowych. Głównym celem spotkania była wymiana dobrych praktyk, integracja, wspieranie nauczycieli i nauczania języków obcych. Uczniowie w 5-osobowych  międzynarodowych zespołach, żyli   w prawdziwej integracji, ucząc się od siebie nawzajem. Każdy w zespole odgrywał ważną rolę, doświadczył poczucia wspólnoty, stając się ekspertem swojego języka ojczystego.
Budowanie tolerancji, szacunku i otwartości na ludzi z innych krajów europejskich było szeroko doświadczane przez  wszystkich uczestników projektu w dosłownym tego słowa znaczeniu. Wyjazd był dla uczniów prawdziwą lekcją życia. Nawiązanie nowych przyjaźni  i poznanie kultury krajów partnerskich na długo pozostanie w pamięci całej grupy projektowej.   

   Warto nadmienić, że realizacja zadań projektowych została zapoczątkowana spotkaniem koordynatorów szkół partnerskich, które to odbyło się na początku października ubiegłego roku. Miejscem docelowym wizyty przygotowawczej była Przystań Alimos w miejscowości Alimos, oddalonej 11 km od stolicy Grecji, Aten. Na pokładzie 15-metrowego jachtu o nazwie „Kalisiti” nauczyciele spędzili  6 dni zaplanowanej wizyty. Według wcześniejszych ustaleń  koordynatorzy  uczestniczyli w 6-godzinnych  szkoleniach podnoszących ich umiejętności nauczania, poznawali systemy edukacyjne krajów partnerskich z wyszczególnieniem  zasad niesienia wsparcia uczniom z ryzykiem wykluczenia  społecznego. Popołudnia  spędzali na żeglowaniu po Zatoce Sarońskiej, zgłębiając tajniki żeglarstwa morskiego.  Przez ten czas wspólnego bycia ze sobą koordynatorzy uczestniczyli w procesie budowania zespołu TEAM, wspólnie podejmowali decyzje, uczyli się od siebie nawzajem, testowali i udoskonalali  przygotowane gry  integracyjne i ćwiczenia językowe, które były wykorzystane w ramach pierwszego wyjazdu grupy projektowej do Norymbergi.                                                                       

Oliwia Kulisz-Koza

SPOTKANIE KOORDYNATORÓW SZKÓŁ PARTNERSKICH  W GRECJI

AHOJ ŻEGLARZE!!!

    W dniach 29.09 – 05.10.2019 roku koordynatorzy szkół partnerskich z 6 krajów UE: Portugalii, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Grecji i Polski spotkali się po raz pierwszy na wizycie przygotowawczej poprzedzającej  realizację projektu  TEAM –„Tolerant Europeans Achieve More”        w ramach współpracy szkół  programu Erasmus+.  Miejscem docelowym  naszego spotkania  była Przystań Alimos w miejscowości Alimos, oddalonej 11 km od stolicy Grecji, Aten.

Koordynator naszej szkoły pani Oliwia  dotarła do Aten samolotem, skąd miejskim autobusem udała się do  przystani jachtowej w Alimos of Marine, gdzie czekali  na nią koledzy i koleżanki szkół partnerskich. Na pokładzie   15-metrowego jachtu o nazwie „Kalisiti” nauczyciele spędzili  6 dni zaplanowanej wizyty. Każdy  dzień zaczynał się od porannej pobudki piosenką „The morning has broken”, potem nauczyciele zajmowali się wspólnymi posiłkami, zajęciami i nowymi wyzwaniami, jakie czekały na nas  na morzu. Według wcześniejszych ustaleń  koordynatorzy  uczestniczyli w 6-godzinnych  szkoleniach podnoszących ich umiejętności nauczania , poznawali systemy edukacyjne krajów partnerskich z wyszczególnieniem  zasad niesienia wsparcia uczniom z ryzykiem wykluczenia  społecznego. Popołudnia  spędzali na żeglowaniu po zatoce sarońskiej, zgłębiając tajniki żeglarstwa morskiego. Każdy  mógł poczuć się kapitanem jachtu, choć na chwilę być odpowiedzialnym  za pozostałych członków załogi, trzymając ster  w swoich rękach. Z  najbardziej dostępnych  archipelagów wysp udało się nam dotrzeć do Eginy, Poros i Salaminy – największej  w archipelagu wysp sarońskich.

Przez ten czas wspólnego bycia ze sobą koordynatorzy uczestniczyli  w procesie budowania zespołu TEAM, wspólnie podejmowali decyzje, uczyli się od siebie nawzajem, testowali i udoskonalali  przygotowane gry  integracyjne  i ćwiczenia językowe, które zostaną wykorzystane w ramach wymian uczniowskich.

„Śmiało stwierdzam, że wizyta przygotowawcza była dla mnie wspaniałą lekcją życia w międzynarodowym zespole,  a  pobyt na jachcie   nowym doświadczeniem pełnym  niezapomnianych wrażeń, które na zawsze pozostaną    w mojej pamięci.” (Oliwia Kulisz-Koza)

 

Zespół Szkół im. św. Edyty Stein w Lublińcu

TEAM– Tolerant Europeans Achieve More

      Od września  roku szkolnego  2019/2020  Zespół Szkół im. św. Edyty Stein rozpoczął  realizację dwuletniego anglojęzycznego projektu współpracy szkół w ramach programu Erasmus +, akcja KA2 „WSPÓŁPRACA SZKÓŁ KA229”pt. „Tolerant Europeans Achieve More ‘’ (TEAM)  w grupie wiekowej uczniów 12-15 lat współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Systemu  Edukacji. Projekt stanowi europejskie przedsięwzięcie sześciu krajów : Niemiec, Łotwy, Rumunii, Portugalii, Polski i Grecji. Koncentruje się na  współdziałaniu szkół, międzynarodowej wymianie grup uczniów w celu promowania wartości związanych z tolerancją         i włączeniem społecznym. Głównym celem projektu jest wymiana dobrych praktyk, integracja, wspieranie nauczycieli i nauczania języków obcych . Podczas spotkań projektowych w   5-osobowych  międzynarodowych zespołach , uczniowie będą żyć  w prawdziwej integracji, ucząc się od siebie nawzajem. Każdy w zespole będzie odgrywać ważną rolę, doświadczy poczucia wspólnoty,  stanie się ekspertem swojego języka ojczystego , wykorzystując swoje umiejętności będzie pomagał drugiemu, tak aby razem stawić czoła różnorakim wyzwaniom. Początkowo projekt zakładał, że każda szkoła będzie uczestniczyć  w 5 wyjazdach zagranicznych i sama zorganizuje jedną wizytę szkół partnerskich         w swoim kraju. W lutym 2020 roku odbył się wyjazd do Niemiec.  Z racji sytuacji epidemiologicznej na całym świecie, musieliśmy zrezygnować z kolejnych wyjazdów. Ale nie poddajemy się! W dalszym ciągu spotykamy się z naszymi znajomymi online i wspólnie wykonujemy zadania projektowe.

 Działania projektowe przebiegają dwutorowo. Uczestnicy projektu biorą udział w wymianach, jak również w pracach  projektowych w szkole. Projekt TEAM  zakłada wykorzystanie  platformy  eTwinning  jako głównego narzędzia komunikowania się szkół partnerskich, a prace projektowe i spotkania partnerskie będą miały na celu wzmocnienie umiejętności społecznych i emocjonalnych naszych wychowanków, takich jak: samoświadomość, świadomość społeczna, relacje interpersonalne i umiejętność podejmowania decyzji. Szkoły zaś będą poszukiwać, obserwować, praktykować, ewaluować i dzielić się wzajemnie swymi dobrymi praktykami w interesującej nas materii.

Projekt ma przyczynić się do poznania przez naszych uczniów swoich emocji, zniwelować braki w umiejętnościach społecznych celem ułatwienia procesu uczenia się, wzmocnienia wyników w nauce i w rezultacie osiągnięcia sukcesów w życiu.

 Oliwia Kulisz-Koza

Przewiń do góry