RAMOWY ROZKŁAD DNIA PRZEDSZKOLA
Przedszkole czynne w godz. : 6 30 – 1700
r. szk. 2020 /2021
Godziny
| 5 – 6 latki
| 3 – 4 latki | ||
6.30 – 7.30 | Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Indywidualna praca z dziećmi. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. | Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Indywidualna praca z dziećmi. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. | ||
7.30 – 8.00 | – wspólna modlitwa – gimnastyka poranna – zabawy dowolne | – wspólna modlitwa – gimnastyka poranna – zabawy dowolne – przygotowanie do śniadania | ||
8.00 – 8.30 |
– gry i zabawy słowne i ze śpiewem pod kierunkiem nauczyciela – wprowadzenie w tematykę zajęć, – ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, – ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia wspom. rozwój mowy – zajęcia dodatkowe, – przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne
|
– śniadanie – zabiegi higieniczne – wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. – rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
| ||
8.30 – 9.00 | – śniadanie – zabiegi higieniczne. – wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. – rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
|
– gry i zabawy słowne i ze śpiewem pod kierunkiem nauczyciela – zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, – ćwiczenia wspomagające rozwój mowy – wprowadzenie w tematykę zajęć – ćwiczenia grafomotoryczne
| ||
9.00 – 11.00 | Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne. | Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, wycieczki, spacery.
Zabawy swobodne. | ||
11.00 – 12.00 |
– dodatkowe zajęcia dydaktyczne, wyrównawcze, – zabawy dowolne wg zainteresowań, – spacery ,wycieczki – gry, układanki stolikowe |
– dodatkowe zajęcia dydaktyczne, wyrównawcze, – zabawy dowolne wg zainteresowań, – spacery ,wycieczki – gry, układanki stolikowe |
– przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne – obiad Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu. | |
12.00 – 12.30 | – przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne – obiad Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.
|
4 latki: Relaks poobiedni: słuchanie bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej. słuchanie muzyki relaksacyjnej, odpoczywanie.
Gry, układanki stolikowe, zabawy słowne dodatkowe zajęcia dydaktyczne, wyrównawcze, zabawy dowolne wg zainteresowań,
| 3 latki: Relaks poobiedni: leżakowanie słuchanie bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej. słuchanie muzyki relaksacyjnej, odpoczywanie | |
12.30 – 13.00 | Relaks poobiedni: słuchanie bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej. słuchanie muzyki relaksacyjnej, odpoczywanie. – zajęcia dodatkowe | |||
13.00 – 13.30 | – zajęcia dodatkowe – gry i zabawy słowne i ze śpiewem pod kierunkiem nauczyciela | – zajęcia dodatkowe – gry i zabawy słowne i ze śpiewem pod kierunkiem nauczyciela | ||
13.30 – 14.00 |
-zabawy dowolne wg zainteresowań – Przygotowanie do podwieczorku |
Podwieczorek Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
| ||
Podwieczorek Zabiegi higieniczne Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
|
– zabawy dowolne wg zainteresowań | |||
14.00 – 15.30 |
– zajęcia dodatkowe, – zajęcia wyrównawcze, indywidualna praca z dziećmi. – zabawy dowolne dzieci wg zainteresowań – zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali lub na powietrzu.
| – zajęcia dodatkowe, – zajęcia wyrównawcze, indywidualna praca z dziećmi. – zabawy dowolne dzieci wg zainteresowań – zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali lub na powietrzu.
| ||
15.30 – 17.00 |
Zabawy dowolne dzieci, zabawy ruchowe w salach, na placu zabaw. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.
|
Zabawy dowolne dzieci, zabawy ruchowe w salach, na placu zabaw. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.
| ||