MŁODE INDYWIDUALNOŚCI

Miło nam poinformować, że uzyskaliśmy dotację z Unii Europejskiej na projekt „Młode indywidualności”.

Realizatorem projektu będzie nasze Przedszkole.

Projekt ma na celu rozwijanie jakości edukacji przedszkolnej oraz poprawę dostępności, z uwzględnieniem zróżnicowania potrzeb dla 80 dzieci (32 K, 48 M) w wieku przedszkolnym, w tym 46 dzieci (18 K, 28 M) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi, uczęszczających do Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Katolickiej w Lublińcu, a także objęcie 80 rodziców i opiekunów (72 K, 8 M) warsztatami wspierającymi.

W ramach projektu:

  • Zorganizowane zostaną zajęcia dodatkowe: specjalistyczne, rozwijające kompetencje kluczowe, świadomość ekologiczną oraz z zakresu preorientacji zawodowej oraz warsztaty wzmacniające świadomość i wrażliwość
  • Nauczyciele przedszkola podniosą swoje kompetencje i umiejętności poprzez szkolenia oraz studia podyplomowe
  • Przedszkole zostanie doposażone w pomoce dydaktyczne.

Realizacja projektu zapewni rozwój umiejętności dzieci, zniweluje deficyty, podniesie kompetencje kadry przedszkola, dostosuje oraz wyposaży placówkę oraz podniesie świadomość uczestników w zakresie równości szans, co podniesie ogólny poziom edukacji w naszym mieście.

Z projektu skorzysta:

  • 80 dzieci (32 K, 48 M) w wieku przedszkolnym, w tym 46 dzieci (18 K, 28 M) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi,
  • 5 pracowników (5 K)
  • Katolickie Przedszkole im. Św. Edyty Stein FEK w Lublińcu,
  • 80 rodziców i opiekunów (72 K, 8 M) dzieci biorących udział w projekcie.

Wartość projektu: 577 964,13 zł.
Wartość dofinansowania z UE: 491 269,51 zł.

Okres realizacji: 01.10.2024 r. – 31.12.2026 r.

Projekt dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+) w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Ogłoszenie o spotkaniach informacyjnych w ramach projektu „Młode indywidualności”

 

Dyrektor Katolickiego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. św. Edyty Stein w Lublińcu zaprasza rodziców/opiekunów dzieci oraz nauczycieli przedszkola na spotkania informacyjne poświęcone realizowanemu przez placówkę projektowi „Młode indywidualności”.

Spotkanie dla nauczycieli przedszkola odbędzie się

13 stycznia 2025 r. o godzinie 15.30

Spotkanie dla rodziców/opiekunów dzieci odbędzie się

14 stycznia 2025 r. o godzinie 15.30

Spotkania odbędą się w budynku przedszkola pod adresem:

Piłsudskiego 8, 42-700 Lubliniec

 

Informacja o numerze sali, w której odbędą się spotkania znajdować będzie się przy głównym wejściu do budynku.

W czasie spotkań omówione zostaną zasady naboru i uczestnictwa w projekcie oraz przedstawione zostaną cele i korzyści związane z udziałem w nim.

Zostaną również udzielone odpowiedzi na pytania i wątpliwości uczestników.

Dane kontaktowe do organizatora spotkania:

Adres e-mail: dyrektor@szkolaedytystein.pl

Telefon: (34) 351 03 60

Informacja o dostępności architektonicznej budynku znajduje się na stronie internetowej przedszkola pod adresem: https://szkolaedyty.pl/

W przypadku wystąpienia specjalnych potrzeb prosimy o zgłaszanie ich na adres mailowy:

sekretariat@szkolaedytystein.pl

Dojazd na miejsce wydarzenia przy wykorzystaniu publicznych środków transportu możliwy jest liniami autobusowymi nr 52, 68, 71 (przystanek „M. Skłodowskiej-Curie 2 – Kaufland”)

Przy placówce znajduje się parking.

Ogłoszenie o rekrutacji dzieci i rodziców/opiekunów na zajęcia dodatkowe oraz warsztaty w ramach projektu „Młode indywidualności”

 

Dyrektor Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Katolickiej w Lublińcu ogłasza nabór podopiecznych przedszkola i ich rodziców/opiekunów do udziału w projekcie „Młode indywidualności”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027.

 

Jaki jest zakres pomocy?


  1. Organizacja zajęć specjalistycznych, wspierających ogólny rozwój psychofizyczny, rozwijających kompetencje kluczowe, świadomość ekologiczną oraz z zakresu preorientacji zawodowej
  2. Warsztaty dla podopiecznych przedszkoli wraz z rodzicami/opiekunami.

W ramach projektu zorganizowane zostaną następujące zajęcia:

specjalistyczne grupowe:

  • Sensoplastyka
  • Hortiterapia
  • Dogoterapia
  • Trening Umiejętności Społecznych
  • Matematyka sensoryczna
  • Gimnastyka korekcyjna
  • Zajęcia Muzyka dla smyka
  • Studio nagrań
  • Zajęcia ceramiczne
  • Robotyka i kodowanie
  • Zajęcia Fizyka dla smyka
  • Zajęcia Podróż dookoła świata
  • Zajęcia konstrukcyjne
  • Zajęcia czytelnicze
  • Balet
  • Ekoogródek

specjalistyczne indywidualne:

  • Integracja Sensoryczna
  • Rewalidacja
  • zajęcia logopedyczne

rozwijające grupowe:

  • zajęcia z preorientacji zawodowej
  • Młody ekolog
  • Przedszkolak na sportowo
  • Młody kucharz

oraz:

  • Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi

 

Kto może wziąć udział?

Dzieci uczęszczające do Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Katolickiej w Lublińcu oraz ich rodzice/opiekunowie.

Jakie są warunki udziału?
Rejestracja na stronie internetowej oraz spełnienie kryteriów formalnych (przynależność do grupy docelowej).

Kiedy można się zgłosić?
Zgłosić do projektu możesz się w terminie:

8 stycznia 2025 r. – 7 lutego 2025 r.


Jak można się zgłosić?

Przez Kompleksowy System Rekrutacji (system KSR).

Jest to strona internetowa, do której możesz wejść klikając tutaj.

Możesz też wpisać w przeglądarkę adres: rekrutacje-uczen.pzo.edu.pl

Jeśli nie masz dostępu do Internetu lub będziesz miał/a problemy z rejestracją, potrzebną pomoc uzyskasz w biurze projektu w przedszkolu.

Instrukcje jak dostać potrzebne dokumenty oraz w jaki sposób zgłosić się w systemie KSR znajdziesz w Regulaminie naboru i uczestnictwa w projekcie.

Jest on dostępny na stronie internetowej przedszkola.

 

Jakie dokumenty muszę przygotować?

Przed przystąpieniem do naboru należy przygotować dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów merytorycznych.

Złożenie dokumentów potwierdzających kryteria merytoryczne jest dobrowolne – w przypadku braku ich dołączenia kandydat nie otrzyma dodatkowych punktów za to jedno wybrane kryterium.

 

Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów merytorycznych to:

– Zaświadczenie o wysokości dochodu dla każdego z rodziców/opiekunów,

– Zaświadczenie z rejestru PESEL każdego z dzieci w rodzinie,

– Kopia dokumentu potwierdzającego najwyższe posiadane wykształcenie rodzica o niższym wykształceniu,

oraz jeśli dotyczy:

– Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka,

– Dokument potwierdzający złą sytuację społeczną (uchodźcy, zamieszkanie na terenach wiejskich, z niepełnych rodzin, domów dziecka).


Dane kontaktowe:

Adres: ul. Piłsudskiego 8, 42-700 Lubliniec

Adres e-mail: sekretariat@szkolaedytystein.pl

Strona internetowa: https://szkolaedyty.pl/

Telefon: 34 351 03 60

Ogłoszenie o rekrutacji kadry na studia podyplomowe oraz szkolenia w ramach projektu „Młode indywidualności”

 

Dyrektor Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Katolickiej w Lublińcu ogłasza nabór kadry przedszkola do udziału w projekcie „Młode indywidualności”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027.

Jaki jest zakres pomocy?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, umiejętności i kompetencji kadry.

W ramach projektu zorganizowane zostaną następujące:

szkolenia:

  • Hortiterapia
  • Sensoplastyka
  • Matematyka sensoryczna
  • TUS
  • Szkolenie z preorientacji zawodowej
  • szkolenie ekologiczne

studia podyplomowe:

  • Oligofrenopedagogika

Kto może wziąć udział?

Pracownicy Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Katolickiej w Lublińcu.

Jakie są warunki udziału?
Rejestracja na stronie internetowej oraz spełnienie kryteriów formalnych (przynależność do grupy docelowej).

Kiedy można się zgłosić?
Zgłosić do projektu możesz się w terminie:

8 stycznia 2025 r. – 7 lutego 2025 r.


Jak można się zgłosić?

Przez Kompleksowy System Rekrutacji (system KSR).

Jest to strona internetowa, do której możesz wejść klikając tutaj.

Możesz też wpisać w przeglądarkę adres: rekrutacje-nauczyciel.pzo.edu.pl

Jeśli nie masz dostępu do Internetu lub będziesz miał/a problemy z rejestracją, potrzebną pomoc uzyskasz w biurze projektu w przedszkolu.

Instrukcje jak dostać potrzebne dokumenty oraz w jaki sposób zgłosić się w systemie KSR znajdziesz w Regulaminie naboru i uczestnictwa w projekcie.

Jest on dostępny na stronie internetowej przedszkola.

 

Jakie dokumenty muszę przygotować?

Przed przystąpieniem do naboru należy przygotować dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów merytorycznych.

Złożenie dokumentów potwierdzających kryteria merytoryczne jest dobrowolne – w przypadku braku ich dołączenia nie otrzymasz dodatkowych punktów za to jedno wybrane kryterium.

 

Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów merytorycznych to:

– Zaświadczenie o wysokości dochodu

oraz jeśli dotyczy:

– Dokument potwierdzający złą sytuację społeczną (uchodźcy, zamieszkanie na terenach wiejskich)

Dane kontaktowe:

 

Adres: ul. Piłsudskiego 8, 42-700 Lubliniec

Adres e-mail: sekretariat@szkolaedytystein.pl

Strona internetowa: https://szkolaedyty.pl/

Telefon: 34 351 03 60

 

Regulamin naboru i uczestnictwa w projekcie
„Młode indywidualności”

 

w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027 (Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+)

priorytet: FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji

działanie 6.1 Edukacja przedszkolna
typ: Wsparcie edukacji przedszkolnej poprzez organizację zajęć dodatkowych oraz doposażenie

 

 

1. Postanowienia ogólne

 

  1. Za każdym razem, gdy w tym dokumencie napisane jest o Regulaminie projektu, oznacza to, że chodzi o

Regulamin naboru i uczestnictwa w projekcie „Młode indywidualności” o numerze FESL.06.01-IZ.01-0161/23.

 

  1. Regulamin projektu określa zasady naboru oraz uczestnictwa w projekcie.
  1. Beneficjentem projektu jest FUNDACJA EDUKACJI KATOLICKIEJ.

Beneficjent to organizacja prowadząca przedszkole, która dostała pieniądze na przeprowadzenie projektu.

 

  1. Podmiotem realizującym projekt jest Katolickie Przedszkole im. św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu

Adres: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 8, 42-700 Lubliniec

Podmiot realizujący to przedszkole, które będzie wykonywało projekt.

 

  1. Pieniądze na projekt pochodzą z Unii Europejskiej.

Projekt jest współfinansowany ze środków

Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)

w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027.

 

  1. Projekt prowadzony będzie w Katolickim Przedszkolu im. św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu

Adres: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 8, 42-700 Lubliniec

Adres e-mail: sekretariat@szkolaedytystein.pl

Strona internetowa: https://szkolaedyty.pl/przedszkole/

 

  1. Projekt prowadzony będzie w terminie od 1 października 2024 r. do 31 grudnia 2026 r.

Termin może ulec zmianie w przypadku zmiany zapisów we wniosku o dofinansowanie.

Wniosek o dofinansowanie to dokument, który opisuje cały projekt.

 

  1. Udział we wszystkich formach wsparcia realizowanych w ramach projektu jest dobrowolny i bezpłatny.

Formy wsparcia to szkolenia, studia podyplomowe, warsztaty, zajęcia dodatkowe, wyposażenie przedszkoli w pomoce dydaktyczne i sprzęt do prowadzenia zajęć.

 

  1. Uczestnikami projektu mogą zostać:

dzieci w wieku przedszkolnym, które chodzą do Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu,

mieszkające lub uczące się na terenie województwa śląskiego,

w szczególności w Lublińcu,

w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi,

 

Katolickie Przedszkole im. Św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu,

 

– nauczyciele i kadra zatrudniona w przedszkolu,

 

– rodzice/opiekunowie dzieci.

 

Przez specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne należy rozumieć potrzeby, które w procesie rozwoju dzieci wynikają w szczególności:                                                    

– z niepełnosprawności,                                                                   

– z niedostosowania społecznego,                                                            

– z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,                                          

– z zaburzeń zachowania lub emocji,                                                              

– ze szczególnych uzdolnień,                                                           

– ze specyficznych trudności w uczeniu się,                                                 

– z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych,              

– z choroby przewlekłej,                                                                   

– z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,                                             

– z niepowodzeń edukacyjnych,                                                                 

– z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi,

– z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.

 

10.Udział w zajęciach dodatkowych mogą wziąć dzieci chodzące do Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu.

11. Udział w szkoleniach oraz studiach podyplomowych mogą wziąć nauczyciele i kadra zatrudniona w Katolickim Przedszkolu im. Św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu.

12. Udział w warsztatach mogą wziąć dzieci, kadra oraz rodzice/opiekunowie dzieci z Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu.

13. Celem projektu jest rozwijanie jakości edukacji przedszkolnej oraz poprawa dostępności dla dzieci, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb, poprzez:

a) organizację zajęć specjalistycznych, wspierających ogólny rozwój psychofizyczny, rozwijających kompetencje kluczowe, świadomość ekologiczną oraz z zakresu preorientacji zawodowej dla 80 dzieci (32 K, 48 M) w wieku przedszkolnym, w tym 46 dzieci (18 K, 28 M) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi, chodzących do Katolickiego Przedszkola im. Św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu,

b) doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt do prowadzenia zajęć,

c) podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji 5 pracowników (5 K, 0 M) przedszkola,

d) warsztaty dla kadry przedszkola oraz jego podopiecznych wraz z rodzicami/opiekunami.

14. Zespół Projektowy utworzą kierownik/czka projektu, asystent/ka kierownika oraz specjalista/tka do spraw rekrutacji i promocji.

Zespół projektowy to ludzie, którzy odpowiadają za prowadzenie projektu.

 

15. Biuro projektu znajduje się w Katolickim Przedszkolu im. św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu

Adres: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 8, 42-700 Lubliniec

 

2. Zasady naboru dzieci

 

  1. Grupa docelowa projektu to m.in. dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczające do Katolickiego Przedszkola im. św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu.
  1. Aby twoje dziecko/podopieczny mogło wziąć udział w naborze do projektu:

Zarejestruj się w Kompleksowym Systemie Rekrutacji (system KSR).

 

Jest to strona internetowa, do której możesz wejść klikając tutaj .

 

Możesz też wpisać w przeglądarkę adres: rekrutacje-uczen.pzo.edu.pl

 

Jeśli nie masz dostępu do Internetu lub będziesz miał/a problemy z rejestracją, potrzebną pomoc uzyskasz w sekretariacie przedszkola.

 

UWAGA!

Przed rozpoczęciem rejestracji upewnij się, że masz wszystkie potrzebne dokumenty.

 

  1. Zarejestrować dziecko/podopiecznego w systemie KSR możesz w dniach:

I nabór: od 8 stycznia 2025 r. do 7 lutego 2025 r.

 

II nabór: od 7 lipca 2025 r. do 11 sierpnia 2025 r.

 

III nabór: od 6 lipca 2026 r. do 10 sierpnia 2026 r.

 

Po upływie terminu nie będziesz mógł już zarejestrować dziecka/podopiecznego.

 

 

  1. Informacje o naborze będziesz mógł dostać w Biurze Projektu, w przedszkolu lub na stronie internetowej i mediach społecznościowych przedszkola.

Jeśli potrzebujesz pomocy w naborze uzyskasz ją w Biurze projektu, w przedszkolu lub z wykorzystaniem telefonu i e-maila.

 

Informację o naborze uzyskasz również w Dzienniku elektronicznym lub w wiadomości mailowej.

 

Informacja o naborze zostanie przygotowana w sposób umożliwiający zamianę tekstu na mowę.

 

  1. Zakładana liczba dzieci uczestniczących w projekcie określona jest we wniosku o dofinansowanie i wynosi 80 dzieci.

  Nabór prowadzony jest osobno na poszczególne zajęcia.

 

  1. Jeśli na poszczególne zajęcia zapisze się zbyt mało dzieci, może zostać przeprowadzony nabór uzupełniający, czyli jeszcze jeden, dodatkowy nabór.

Jeśli taki nabór się odbędzie, to jego terminy zostaną podane w ogłoszeniu, które zostanie opublikowane w Biurze projektu lub w przedszkolu oraz na stronie internetowej przedszkola.

 

  1. Jeśli do projektu zapisze się zbyt mało dzieci bądź zakładane wskaźniki nie zostaną osiągnięte, rekrutacja prowadzona będzie w sposób ciągły przez cały rok szkolny.
  1. Nabór przeprowadzony zostanie przez Komisję Rekrutacyjną.

Skład komisji to: dyrektor/ka przedszkola, przedstawiciel/ka Beneficjenta – organu prowadzącego, kierownik/czka projektu.

W przypadku wpłynięcia podań, raz w miesiącu zostanie zorganizowane zebranie Komisji Rekrutacyjnej, podczas którego Komisja zweryfikuje złożone podania oraz opublikuje protokół.

 

  1. W pierwszym etapie rekrutacji sprawdzone zostanie czy Twoje dziecko/podopieczny spełnia kryteria formalne.

  Kryteria te są wymienione w punkcie 9, poniżej.

 

Oceny formalnej podanych danych, czyli sprawdzenia czy wszystkie złożone dane są poprawne, dokonuje dyrektor/ka przedszkola.

 

  1. Ocena formalna obejmuje sprawdzenie złożonych dokumentów w następującym zakresie:

– czy dziecko jest wychowankiem przedszkola?

– czy rodzic/opiekun wyraża zgodę na udział w projekcie?

– czy formularz zgłoszenia do projektu został złożony w terminie?

 

Aby Twoje dziecko/podopieczny mogło wziąć udział w projekcie wszystkie kryteria formalne muszą być spełnione.

 

11. W drugim etapie naboru przyznane zostaną punkty za kryteria merytoryczne. W tym etapie przyznawane są punkty według zasad, które są wymienione poniżej – w punktach a) do e).

Wszystkie składane przez Ciebie oświadczenia muszą być potwierdzone odpowiednimi dokumentami.

 

Jeśli nie dostarczysz wymaganych dokumentów Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za dane kryterium.

 

a) dochód na jednego członka rodziny z miesiąca przed złożeniem dokumentów rekrutacyjnych:

  • poniżej 1500,00 zł netto – 3 punkty,
  • od 1500,01 zł do 2000,00 zł netto – 2 punkty,
  • od 2000,01 zł do 2500,00 zł netto – 1 punkt,
  • powyżej 2500,00 zł netto – 0 punktów,
  • odmowa udzielenia informacji – 0 punktów.

Dochód sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia o wysokości dochodu dla każdego z rodziców/opiekunów oraz informacji o liczbie osób w rodzinie.

 

Liczba osób w rodzinie weryfikowana będzie na podstawie liczby dzieci w rodzinie podanej w punkcie c) oraz danych rodziców.

 

Zaświadczenie to możesz uzyskać na stronie https://urzadskarbowy.gov.pl/

 

Zaloguj się na stronie przy pomocy jednego z dostępnych tam sposobów.

Po zalogowaniu się na stronę, kliknij na liście po lewej stronie w „Dokumenty”, a następnie w „Złóż Dokument”.

Następnie wybierz na środku ekranu opcję „Zaświadczenie o dochodach”.

Po uzyskaniu dokumentu będzie on dostępny w zakładce „Dokumenty” – „Otrzymane”.

 

Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za to kryterium.

 

b) wykształcenie rodzica o niższym poziomie wykształcenia w rodzinie zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Kształcenia :

  • poziom 1 lub 2 – 3 punkty,
  • poziom 3 lub 4 – 2 punkty,
  • poziomy 5 do 8 – 1 punkt,
  • odmowa udzielenia informacji – 0 punktów

Poziom ISCED to liczba określająca poziom wykształcenia.

ISCED 1 – Wykształcenie podstawowe

ISCED 2 – Wykształcenie niższe średnie (gimnazjalne)

ISCED 3 – Wykształcenie wyższe średnie (ponadgimnazjalne)

ISCED 4 – Wykształcenie policealne

ISCED 5 – Studia krótkiego cyklu

ISCED 6 – Studia licencjackie lub ich odpowiedniki

ISCED 7 – Studia magisterskie lub ich odpowiedniki

ISCED 8 – Studia doktoranckie lub ich odpowiednik

 

Wykształcenie sprawdzane będzie na podstawie skanu dokumentu potwierdzającego najwyższe posiadane wykształcenie np. świadectwo ukończenia szkoły, dyplom ukończenia studiów.

 

Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za to kryterium.

 

c) liczba dzieci w rodzinie:

  • 4 lub więcej dzieci – 3 punkty,
  • 3 dzieci – 2 punkty,
  • 2 dzieci – 1 punkt,
  • 1 dziecko – 0 punktów,
  • odmowa udzielenia informacji – 0 punktów.

Liczba dzieci sprawdzana będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL.  

 

Aby uzyskać zaświadczenie wejdź na stronę:

https://www.gov.pl/web/gov/sprawdz-swoje-dane-w-rejestrze-pesel

 

Następnie kliknij na niebieski przycisk „Pobierz Zaświadczenie”.

Zaloguj się na stronie przy pomocy jednego z dostępnych tam sposobów.

Następnie zaznacz opcję „Twojego dziecka”.

Nie musisz generować pełnego odpisu danych. Wystarczy, że zaznaczysz pola dotyczące danych, które chcesz potwierdzić w projekcie.

Złóż podpis zaufany na dokumencie.

Dokument będzie znajdował się na Twojej skrzynce e-puap.

 

Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za to kryterium.

 

d) konieczność objęcia wsparciem:

  • wysoka – 3 punkty
  • średnia – 2 punkty
  • niska – 1 punkt.

Konieczność objęcia wsparciem ustalona zostanie na podstawie diagnozy przedszkola.

 

e) kryteria dodatkowe:

  • niepełnosprawność dziecka – 3 pkt. na podstawie orzeczenia/opinii,
  • niekorzystna sytuacja społeczna dziecka (cudzoziemcy/uchodźcy, zamieszkanie na terenach wiejskich, z niepełnych rodzin, domów dziecka) – 3 pkt.

Niepełnosprawność dziecka sprawdzana będzie na podstawie skanu orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

 

Jeśli dziecko posiada orzeczenie, dostanie 3 punkty.

 

Niekorzystna sytuacja społeczna dziecka będzie sprawdzana na podstawie jednego z wymienionych dokumentów:

 

– Status uchodźcy/cudzoziemca sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL (patrz podpunkt b) lub dokumentu elektronicznego w aplikacji mobilnej Diia.pl.

 

 – Zamieszkanie na terenach wiejskich sprawdzane będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL (patrz podpunkt c)

 

– Fakt pochodzenia dziecka z niepełnej rodziny sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia z OPS lub decyzji o przyznaniu dodatku z tytułu samotnego wychowywania dziecka.

W przypadku braku takich dokumentów będzie weryfikowany na podstawie kopii skróconego aktu zgonu drugiego z rodziców dziecka – w przypadku gdy drugi z rodziców dziecka nie żyje,

lub

kopii odpisu zupełnego aktu urodzenia dziecka – w przypadku gdy ojciec dziecka jest nieznany

lub

odpisu wyroku oddalającego powództwo o ustalenie świadczenia alimentacyjnego od drugiego z rodziców –  w przypadku gdy taki wyrok został wydany.

 

– Fakt przebywania w domu dziecka sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia domu dziecka.

 

Jeśli dziecko jest w złej sytuacji społecznej dostanie 3 punkty.

 

Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za to kryterium.

 

Istnieje możliwość, aby w szczególnych sytuacjach potwierdzić spełnienie kryterium innym dokumentem, który w jednoznaczny sposób potwierdza spełnienie tego kryterium.

 

12. W przypadku znalezienia błędów lub braków w dokumentach zostaniesz o tym poinformowany/a mailowo i będziesz mógł/mogła 1 raz poprawić dokumenty w systemie KSR.

  1. Poprawek musisz dokonać w ciągu 3 dni od momentu, w którym dostaniesz informację o tym, że trzeba poprawić dokumenty.
  2. Po dokonaniu poprawek dokumenty są przekazywane do ponownej oceny.

Oznacza to, że po tym jak poprawisz dokumenty, zostaną one jeszcze raz sprawdzone i ocenione.

15. Możesz zostać poproszony o udzielenie wyjaśnień do złożonych przez Ciebie dokumentów lub złożenie dodatkowych dokumentów.

16. Jeśli zostaniesz wezwany/a do przedszkola, żeby poprawić wniosek, ale tego nie zrobisz lub znowu zrobisz błędnie, Twoje dziecko/podopieczny nie otrzyma punktów za kryterium, w którym znajduje się błąd.

 17. Podmiot realizujący projekt zastrzega sobie prawo do edycji Twoich danych złożonych w systemie KSR w przypadku wykrycia błędu lub omyłki pisarskiej.

 

18. Na podstawie wymienionych wyżej kryteriów zostaną stworzone listy rankingowe: lista uczestników projektu oraz lista rezerwowych

ułożone w kolejności od największej liczby punktów do najmniejszej.

 

Listy będą tworzone osobno dla każdych zajęć.

W przypadku takiej samej liczby punktów decydować będzie data wpłynięcia zgłoszenia.

 

Oznacza to, że wnioski zostaną ułożone według przydzielonych punktów.

Im więcej punktów dostanie Twoje dziecko/podopieczny, tym wyżej będzie na liście.

Jeśli Twoje dziecko/podopieczny będzie miało za mało punktów, żeby dostać się na listę uczestników, będzie dopisane do listy rezerwowej

 

19. Listy rankingowe zostaną opublikowane za pomocą strony internetowej przedszkola lub na tablicy ogłoszeń przedszkola zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Oznacza to, że na liście nie będzie znajdowało się nazwisko Twoje ani Twojego dziecka, tylko numer, który otrzymasz podczas składania dokumentów.

 

Informacje o dostaniu się na zajęcia Twojego dziecka otrzymasz również na maila podanego przy składaniu wniosku w systemie KSR.

 

20. Informacje o wynikach naboru otrzymasz w ciągu 7 dni od jego zakończenia.

21. Dzieci, które znajdują się na liście rezerwowej, będą mogły wziąć udział w projekcie w wyniku rezygnacji dziecka z listy uczestników projektu.

22. Nabór ma charakter jawny oraz przebiega z zachowaniem zasady równości szans (w tym równości płci i jednakowego dostępu).

  Każde dziecko ma równe szanse na dostanie się do projektu.

 

23. W przypadku trudności w naborze dyrektor/ka przedszkola przeprowadzi indywidualne rozmowy z rodzicami/opiekunami prawnymi, aby wyjaśnić im potrzebę udziału ich dzieci w dodatkowych zajęciach. Wzmocnione zostaną również działania promocyjne.

24. Dzieci znajdujące się na listach uczestników zostaną zakwalifikowane do projektu pod warunkiem podpisania i dostarczenia Deklaracji uczestnictwa w projekcie ucznia.

Oznacza to, że jeżeli twoje dziecko otrzyma wystarczającą liczbę punktów i  znajdzie się na liście uczestników projektu, będziesz musiał wypełnić i dostarczyć jeszcze Deklarację uczestnictwa w projekcie ucznia.

 

Stanowi ona Załącznik nr 1a do Regulaminu.

 

3. Zasady naboru nauczycieli

 

1.Grupa docelowa projektu to m.in. nauczyciele i kadra zatrudniona w Katolickim Przedszkolu im. św. Edyty Stein Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu.

 

  1. Aby wziąć udział w naborze do projektu:

Zarejestruj się w Kompleksowym Systemie Rekrutacji (system KSR).

 

Jest to strona internetowa, do której możesz wejść klikając tutaj .

 

Możesz też wpisać w przeglądarkę adres: rekrutacje-nauczyciel.pzo.edu.pl

 

Jeśli nie masz dostępu do Internetu lub będziesz miał/a problemy z rejestracją potrzebną pomoc uzyskasz w sekretariacie przedszkola.

 

UWAGA!

Przed rozpoczęciem rejestracji upewnij się, że masz wszystkie potrzebne dokumenty.

 

  1. Zarejestrować się w systemie KSR możesz w dniach:

I nabór: od 8 stycznia 2025 r. do 7 lutego 2025 r.

 

II nabór: od 7 lipca 2025 r. do 11 sierpnia 2025 r.

 

Po upływie terminu nie będziesz mógł już się zarejestrować.

 

  1. Informacje o naborze będziesz mógł dostać w Biurze Projektu, w przedszkolu lub na stronie internetowej i mediach społecznościowych przedszkola.

Jeśli potrzebujesz pomocy w naborze uzyskasz ją w Biurze Projektu, w przedszkolu lub z wykorzystaniem telefonu i e-maila.

 

Informacja o naborze zostanie przygotowana w sposób umożliwiający zamianę tekstu na mowę.

 

  1. Zakładana liczba pracowników/pracowniczek biorących udział w projekcie określona jest we wniosku o dofinansowanie i wynosi 5 osób

  Nabór prowadzony jest osobno na poszczególne formy wsparcia.

 

  1. Jeśli do projektu zapisze się zbyt mało pracowników/pracowniczek, może zostać przeprowadzony nabór uzupełniający, czyli jeszcze jeden, dodatkowy nabór.

Jeśli taki nabór się odbędzie, to jego terminy zostaną podane w ogłoszeniu, które zostanie opublikowane w Biurze projektu lub w przedszkolu oraz na stronie internetowej przedszkola.

 

  1. Nabór przeprowadzony zostanie przez Komisję Rekrutacyjną.

Skład komisji to: dyrektor/ka przedszkola, przedstawiciel/ka Beneficjenta – organu prowadzącego, kierownik/czka projektu.

 

  1. W pierwszym etapie rekrutacji sprawdzone zostanie czy spełniasz kryteria formalne.

  Kryteria te są wymienione w punkcie 9, poniżej.

 

Oceny formalnej podanych danych, czyli sprawdzenia czy wszystkie złożone dane są poprawne, dokonuje dyrektor/ka przedszkola.

 

  1. Ocena formalna obejmuje sprawdzenie złożonych dokumentów w następującym zakresie:

– czy nauczyciel/ka jest pracownikiem przedszkola?

– czy nauczyciel/ka wyraża zgodę na udział w projekcie?

– czy formularz zgłoszenia do projektu został złożony w terminie?

 

Abyś mógł/mogła wziąć udział w projekcie wszystkie kryteria formalne muszą być spełnione.

 

10. W drugim etapie naboru przyznane zostaną punkty za kryteria merytoryczne. W tym etapie przyznawane są punkty według zasad które są wymienione poniżej – w punktach a) do d).

Wszystkie składane przez ciebie oświadczenia muszą być potwierdzone odpowiednimi dokumentami.

 

Jeśli nie dostarczysz wymaganych dokumentów nie dostaniesz punktów za dane kryterium.

 

a) staż pracy u Wnioskodawcy:

  • powyżej 5 lat – 3 punkty,
  • od 2 lat do 5 lat – 2 punkty,
  • od roku do 2 lat – 1 punkt,
  • poniżej 1 roku – 0 punktów.

Weryfikowany na podstawie danych kadrowych.

 

b) liczba form doskonalenia zawodowego (kursów, studiów) dofinansowanych ze środków Wnioskodawcy:

  • brak – 3 punkty,
  • 1 lub 2 – 2 punkty,
  • 3 lub więcej – 1 punkt.

Weryfikowana na podstawie danych kadrowych.

 

c) status ekonomiczny uczestnika/czki – dochód na jednego członka rodziny:

  • poniżej 1500 zł netto – 3 punkty
  • od 1500,01 zł do 2000,00 zł netto – 2 punkty,
  • od 2000,01 zł do 2500,00 zł netto – 1 punkt,
  • powyżej 2500,00 zł netto – 0 punktów,
  • odmowa udzielenia informacji – 0 punktów.

Dochód sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia o wysokości dochodu.

Zaświadczenie to możesz uzyskać na stronie https://urzadskarbowy.gov.pl/

 

Zaloguj się na stronie przy pomocy jednego z dostępnych tam sposobów.

Po zalogowaniu się na stronę kliknij na liście po lewej stronie w „Dokumenty”, a następnie w „Złóż Dokument”.

 Następnie wybierz na środku ekranu opcję „Zaświadczenie o dochodach”.

Po uzyskaniu dokumentu będzie on dostępny w zakładce „Dokumenty” – „Otrzymane”

 

Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale nie dostaniesz punktów za to kryterium.

 

d) kryterium dodatkowe:

  • niekorzystna sytuacja społeczna (niepełnosprawność, uchodźcy, samotne wychowywanie dziecka, zamieszkanie na terenach wiejskich) – 3 punkty.

Sytuacja społeczna będzie sprawdzana na podstawie jednego z wymienionych dokumentów:

 

– Niepełnosprawność będzie sprawdzana na podstawie: Orzeczenia o stopniu niepełnosprawności

 

 – Status uchodźcy/cudzoziemca sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL lub dokumentu elektronicznego w aplikacji mobilnej Diia.pl.

 

– Fakt samotnego wychowywania dziecka sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia z OPS lub decyzji o przyznaniu dodatku z tytułu samotnego wychowywania dziecka.

W przypadku braku takich dokumentów będzie weryfikowany na podstawie kopii skróconego aktu zgonu drugiego z rodziców dziecka – w przypadku gdy drugi z rodziców dziecka nie żyje,

lub

kopii odpisu zupełnego aktu urodzenia dziecka – w przypadku gdy ojciec dziecka jest nieznany

lub

odpisu wyroku oddalającego powództwo o ustalenie świadczenia alimentacyjnego od drugiego z rodziców –  w przypadku gdy taki wyrok został wydany.

 

– Zamieszkanie na terenach wiejskich sprawdzane będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL.

Aby uzyskać zaświadczenie wejdź na stronę:

https://www.gov.pl/web/gov/sprawdz-swoje-dane-w-rejestrze-pesel

 

Następnie kliknij na niebieski przycisk „Pobierz Zaświadczenie”.

Zaloguj się na stronie przy pomocy jednego z dostępnych tam sposobów.

Nie musisz generować pełnego odpisu danych. Wystarczy, że zaznaczysz pola dotyczące danych, które chcesz potwierdzić w projekcie.

Złóż podpis zaufany na dokumencie.

Dokument będzie znajdował się na Twojej skrzynce e-puap.

 

Jeśli jesteś w złej sytuacji społecznej dostaniesz 3 punkty.

 

Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale nie dostaniesz punktów za to kryterium.

 

Istnieje możliwość, aby w szczególnych sytuacjach potwierdzić spełnienie kryterium innym dokumentem, który w jednoznaczny sposób potwierdza spełnienia tego kryterium.

 

11. W przypadku znalezienia błędów lub braków w dokumentach zostaniesz o tym poinformowany/a mailowo i będziesz mógł/mogła 1 raz poprawić dokumenty w systemie KSR.

  1. Poprawek musisz dokonać w ciągu 3 dni od momentu, w którym dostaniesz informację o tym, że trzeba poprawić dokumenty.
  2. Po dokonaniu poprawek dokumenty są przekazywane do ponownej oceny.

Oznacza to, że po tym jak poprawisz dokumenty, zostaną one jeszcze raz sprawdzone i ocenione.

14. Możesz zostać poproszony o udzielenie wyjaśnień do złożonych przez Ciebie dokumentów lub złożenie dodatkowych dokumentów.

15. Jeśli zostaniesz wezwany/a, żeby poprawić wniosek, ale tego nie zrobisz lub znowu zrobisz błędnie, nie otrzymasz punktów za kryterium, w którym znajduje się błąd.

16. Podmiot realizujący projekt zastrzega sobie prawo do edycji Twoich danych złożonych w systemie KSR w przypadku wykrycia błędu lub omyłki pisarskiej.

17. Na podstawie wymienionych wyżej kryteriów zostaną stworzone listy rankingowe: lista uczestników projektu oraz lista rezerwowych

  ułożone w kolejności od największej liczby punktów do najmniejszej.

 

Listy będą tworzone osobno dla każdej formy wsparcia.

W przypadku takiej samej liczby punktów decydować będzie data wpłynięcia zgłoszenia.

 

Oznacza to, że wnioski zostaną ułożone według przydzielonych punktów.

Im więcej punktów dostaniesz, tym wyżej będziesz na liście.

Jeśli będziesz miało za mało punktów, żeby dostać się na listę uczestników, będziesz dopisany do listy rezerwowej

 

18. Listy rankingowe zostaną opublikowane za pomocą strony internetowej przedszkola lub na tablicy ogłoszeń przedszkola zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Oznacza to, że na liście nie będzie znajdowało się Twoje nazwisko, tylko numer, który dostaniesz podczas składania dokumentów.

 

Informacje o dostaniu się do projektu otrzymasz również na maila podanego przy składaniu wniosku w systemie KSR.

 

19. Informacje o wynikach naboru otrzymasz w ciągu 7 dni od jego zakończenia.

20. Nauczyciele, którzy znajdują się na liście rezerwowej, będą mogli wziąć udział w projekcie w wyniku rezygnacji nauczyciela z listy uczestników projektu.

21. Nabór ma charakter jawny oraz przebiega z zachowaniem zasady równości szans. (w tym równości płci i jednakowego dostępu).

Każdy nauczyciel/ka ma równe szanse na dostanie się do projektu.

 

22. W przypadku trudności w naborze dyrektor/ka przeprowadzi indywidualne rozmowy z nauczycielami/kami. Wzmocnione zostaną również działania promocyjne.

23. Nauczyciele/ki znajdujący się na listach uczestników zostaną zakwalifikowani do projektu pod warunkiem podpisania i dostarczenia Deklaracji uczestnictwa w projekcie nauczyciela.

Oznacza to, że jeżeli otrzymasz wystarczającą ilość punktów i znajdziesz się na liście uczestników projektu, będziesz musiał wypełnić i dostarczyć jeszcze Deklarację uczestnictwa w projekcie nauczyciela.

 

Stanowi ona Załącznik nr 1b do Regulaminu.

 

4. Zasady naboru rodziców/opiekunów

 

  1. Grupa docelowa projektu to m.in. rodzice/opiekunowie dzieci biorących udział w projekcie.

Będą to rodzice/opiekunowie deklarujący chęć udziału w projekcie.

 

  1. Aby wziąć udział w naborze do projektu musisz zadeklarować chęć udziału w projekcie w czasie rekrutacji Twojego dziecka/podopiecznego.

Aby to zrobić zaznacz w systemie KSR pole, w którym deklarujesz chęć udziału w projekcie.

Nie będziesz zakładać dodatkowego konta w Kompleksowym Systemie Rekrutacji (systemie KSR).

Cały proces Twojego naboru odbędzie się za pomocą konta Twojego dziecka/podopiecznego.

 

  1. Zadeklarować chęć udziału możesz w dniach:

I nabór: od 8 stycznia 2025 r. do 7 lutego 2025 r.

 

II nabór: od 7 lipca 2025 r. do 11 sierpnia 2025 r.

 

III nabór: od 6 lipca 2026 r. do 10 sierpnia 2026 r.

 

  1. Informacje o naborze będziesz mógł dostać w Biurze Projektu, w przedszkolu lub na stronie internetowej i mediach społecznościowych przedszkola.

Jeśli potrzebujesz pomocy w naborze uzyskasz ją w Biurze Projektu, w przedszkolu lub z wykorzystaniem telefonu i e-maila.

 

Informacja o naborze zostanie przygotowana w sposób umożliwiający zamianę tekstu na mowę.

 

  1. Jeśli do projektu zapisze się zbyt mało rodziców, może zostać przeprowadzony nabór uzupełniający, czyli jeszcze jeden, dodatkowy nabór.

Jeśli taki nabór się odbędzie, to jego terminy zostaną podane w ogłoszeniu, które zostanie opublikowane w Biurze Projektu, w przedszkolu oraz na stronie internetowej przedszkola.

 

  1. Nabór przeprowadzony zostanie przez Komisję Rekrutacyjną.

Skład komisji to: dyrektor/ka przedszkola, przedstawiciel/ka Beneficjenta – organu prowadzącego, kierownik/czka projektu.

 

  1. W czasie naboru sprawdzone zostanie czy Twoje dziecko/podopieczny spełnia kryteria formalne. Kryteria są wymienione w punkcie 8, poniżej.

Oceny formalnej złożonych dokumentów, czyli sprawdzenia czy wszystkie złożone dokumenty są poprawne, dokonuje kierownik danej placówki, czyli dyrektor/ka przedszkola.

 

  1. Ocena formalna obejmuje sprawdzenie złożonych dokumentów w następującym zakresie:

– czy Twoje dziecko/podopieczny jest wychowankiem przedszkola?

– czy rodzic/opiekun wyraża zgodę na udział dziecka/podopiecznego w projekcie?

– czy Twoje dziecko/podopieczny zostało zarejestrowane w Kompleksowym Systemie Rekrutacji w terminie?

– czy zadeklarowałeś/aś chęć udziału w projekcie?

 

Abyś mógł/mogła wziąć udział w projekcie wszystkie kryteria formalne muszą być spełnione.

 

  1. Na podstawie danych w systemie KSR stworzona zostanie lista uczestników projektu.

Oznacza to, że jeśli Twoje dziecko dostało się do projektu, Ty też możesz wziąć w nim udział.

 

10. W przypadku braku wystarczającej ilości miejsc w projekcie lista uczestników projektu zostanie stworzona w taki sposób, aby znalazł się na niej przynajmniej jeden z rodziców dziecka biorącego udział w projekcie.

11. Lista uczestników zostanie opublikowana za pomocą strony internetowej przedszkola lub na tablicy ogłoszeń przedszkola według przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

Oznacza to, że na liście nie będzie znajdowało się Twoje nazwisko tylko numer, który dostaniesz podczas składania dokumentów.

 

Informacje o dostaniu się do projektu otrzymasz również na maila podanego przy składaniu wniosku w systemie.

 

12. Możesz zostać poproszony/a o udzielenie wyjaśnień do złożonych przez Ciebie dokumentów lub złożenie dodatkowych dokumentów.

13. Nabór ma charakter jawny oraz przebiega z zachowaniem zasady równości szans (w tym równości płci i jednakowego dostępu).

14. W przypadku trudności w rekrutacji dyrektor/ka przeprowadzi indywidualne rozmowy z rodzicami/opiekunami. Wzmocnione zostaną również działania promocyjne.

15. Rodzice znajdujący się na liście uczestników zostaną zakwalifikowani do projektu pod warunkiem podpisania i dostarczenia Deklaracji uczestnictwa w projekcie rodzica/opiekuna.

Oznacza to, że jeżeli znajdziesz się na liście uczestników projektu, będziesz musiał wypełnić i dostarczyć jeszcze Deklarację uczestnictwa w projekcie rodzica/opiekuna.

 

Stanowi ona Załącznik nr 1c do Regulaminu projektu.

5. Uczestnictwo w projekcie

 

  1. Aby Twoje dziecko/podopieczny mogło wziąć udział projekcie musisz podpisać w jego imieniu potrzebne dokumenty, w tym:          a) Deklaracja uczestnictwa w projekcie ucznia                                                                                                                                                          (Załącznik nr 1a do Regulaminu projektu),

 

Będziesz odpowiedzialny za przestrzeganie zobowiązań w tym dokumencie.

 

  1. Aby wziąć udział w projekcie jako nauczyciel/ka musisz podpisać potrzebne dokumenty, w tym:                                                                        a) Deklaracja uczestnictwa w projekcie nauczyciela/ki                                                                                                                                             (Załącznik nr 1b do Regulaminu projektu),

 

Będziesz odpowiedzialny za przestrzeganie zobowiązań w tym dokumencie.

 

  1. Aby wziąć udział w projekcie jako rodzic/opiekun musisz podpisać potrzebne dokumenty, w tym:                                              a)Deklaracja uczestnictwa w projekcie rodzica/opiekuna                                                                                                                                    (Załącznik nr 1c do Regulaminu projektu),

 

Będziesz odpowiedzialny za przestrzeganie zobowiązań w tym dokumencie.

 

  1. Jeśli nie podpiszesz dokumentów wymienionych powyżej (rozdział 5 punkt 1, 2 lub 3) Ty lub Twoje dziecko/podopieczny, nie będzie mogło wziąć udziału w projekcie.
  1. Dokumenty te musisz podpisać w ciągu 7 dni od dnia ogłoszenia wyników naboru i przed udziałem w pierwszej formie wsparcia.
  1. Twoje dziecko ma obowiązek chodzenia na wszystkie zajęcia na które się dostanie, w czasie trwania projektu.
  1. Obecność na wszystkich formach wsparcia (szkolenia, warsztaty i zajęcia dodatkowe) będzie sprawdzana przez prowadzącego i odnotowana w dzienniku zajęć bądź na listach obecności.
  1. Jeśli Twoje dziecko będzie nieobecne na zajęciach przez 3 kolejne zajęcia

Podmiot realizujący projekt, czyli przedszkole, może żądać dostarczenia usprawiedliwienia od rodzica/opiekuna dla dziecka.

 

Jeśli go nie dostarczysz Twoje dziecko może zostać skreślone z listy uczestników projektu.

 

  1. Jeśli któreś z dzieci lub nauczycieli zrezygnuje lub zostanie skreślone z danej formy wsparcia jego miejsce zajmują kolejno osoby z listy rezerwowej.

Zakwalifikowanie do projektu osoby z listy rezerwowej odbywa się zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziałach 3 i 4 Regulaminu.

 

10. Biorąc udział w projekcie wyrażasz zgodę na nieodpłatne, wielokrotne i bezterminowe utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku Twojego i/lub Twojego dziecka, które bierze udział w projekcie.

Chodzi o zdjęcia w ramach działań promocyjnych i archiwizacyjnych do projektu.

 

6. Opis planowanych działań

 

  1. W ramach projektu „Młode indywidualności” zaplanowano:

a)organizację zajęć dodatkowych: specjalistycznych, wspierających ogólny rozwój psychofizyczny, rozwijających kompetencje kluczowe, świadomość ekologiczną oraz z zakresu preorientacji zawodowej dla 80 dzieci (32 K, 48 M) w wieku przedszkolnym, w tym 46 dzieci (18 K, 28 M) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w terminie od 1 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2026 roku.,

 

b)podnoszenie kwalifikacji zawodowych, umiejętności i kompetencji kadry poprzez organizację form kształcenia 5 pracowników (5 K, 0 M) przedmiotowego przedszkola w terminie od 1 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2026

 

c) doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt do prowadzenia zajęć w terminie od 01 października 2024. r do 31 stycznia 2025 r.

 

d) warsztaty dla kadry przedszkola oraz jego podopiecznych wraz z rodzicami/opiekunami w terminie od 1 lutego 2025 roku do 31 grudnia 2026 roku.

  1. W ramach zapewnienia odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału oraz poprawę dostępności edukacji przewidziano następujące zajęcia:

specjalistyczne grupowe:

  • Sensoplastyka– 15 K, 15 M, 4 gr., 2 x 30 min/tydz.
  • Hortiterapia– 5 K, 5 M, 1 gr., 2 x 30 min/tydz.
  • Dogoterapia– 10 K, 10 M, 3 gr., 1 x 45 min/tydz.
  • Trening Umiejętności Społecznych– 2 K, 3 M, 1 gr., 2 x 30 min/tydz.
  • Matematyka sensoryczna– 10 K, 10 M, 3 gr., 2 x 30 min/tydz.
  • Gimnastyka korekcyjna– 3 K, 2 M, 1 gr., 2 x 30 min/tydz.
  • Zajęcia Muzyka dla smyka– 15 K, 15 M, 4 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Studio nagrań– 2 K, 2 M, 1 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Zajęcia ceramiczne– 10 K, 10 M, 3 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Robotyka i kodowanie– 15 K, 15 M, 4 gr., 2 x 30 min/tydz.
  • Zajęcia Fizyka dla smyka– 10 K, 10 M, 3 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Zajęcia Podróż dookoła świata– 10 K, 10 M, 3 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Zajęcia konstrukcyjne– 15 K, 15 M, 4 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Zajęcia czytelnicze– 10 K, 10 M, 3 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Balet – 10 K, 10 M, 3 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Ekoogródek– 5 K, 5 M, 1 gr., 1 x 30 min/tydz.

specjalistyczne indywidualne:

  • Integracja Sensoryczna – 3 K, 2 M, 2 x 30 min/tydz.
  • Rewalidacja – 2 K, 3 M, 2 x 30 min/tydz.
  • zajęcia logopedyczne – 5 K, 5 M, 2 x 30 min/tydz.

rozwijające grupowe:

  • zajęcia z preorientacji zawodowej – 10 K, 10 M, 3 gr., 2 x 30 min/tydz.
  • Młody ekolog – 10 K, 10 M, 3 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Przedszkolak na sportowo – 15 K, 15 M, 4 gr., 1 x 30 min/tydz.
  • Młody kucharz – 10 K, 10 M, 3 gr., 1 x 30 min/tydz.
  1. Zajęcia zostaną dobrane zgodnie z przeprowadzoną w przedszkolu diagnozą indywidualnie dla każdego dziecka.
  1. Liczba uczestników zajęć musi być zgodna z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  1. Liczby dzieci uczestniczących w poszczególnych zajęciach są wartościami szacunkowymi.

W uzasadnionych przypadkach Podmiot realizujący projekt, czyli przedszkole zastrzega          sobie prawo do zmiany tych wartości.

 

  1. W ramach podnoszenia kwalifikacji zawodowych, umiejętności i kompetencji kadry przewidziano następujące:

szkolenia:

  • Hortiterapia – 1 K, 16 h
  • Sensoplastyka – 4 K, 18 h
  • Matematyka sensoryczna – 3 K, 10 h
  • TUS – 1 K, 40 h
  • Szkolenie z preorientacji zawodowej – 1 K, 4 h
  • szkolenie ekologiczne – 1 K, 4 h

studia podyplomowe:

  • Oligofrenopedagogika – 1 K

Liczby nauczycieli uczestniczących w poszczególnych szkoleniach są wartościami szacunkowymi.

 

  1. W ramach wzmacniania świadomości, wrażliwości, integracji oraz eliminowania uprzedzeń i stereotypów w projekcie zaplanowane zostały:

warsztaty:

  • Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 godz. Warsztaty zaplanowano dla całej kadry przedszkola.
  • Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry przedszkola – 6 spotkań x 4 godz.

Tematyka warsztatów: warsztaty antydyskryminacyjne, warsztaty – wprowadzenie do Porozumienia bez Przemocy, warsztaty „Jak budować porozumienie w sytuacji rozbieżności przekonań i wartości”, warsztaty ekologiczne oraz prozdrowotne.

 

7. Nadzór i monitoring realizacji projektu

 

  1. Nadzór ma na celu zapewnienie, że projekt jest realizowany zgodnie z założeniami i celami wcześniej zatwierdzonymi w dokumentach projektowych.

Nadzór spełnia funkcję wewnętrznej kontroli realizacji zadań. Kontrola ta obejmuje kontrolę bieżącą, czyli ocenę skuteczności poszczególnych działań i sposobu ich realizacji pracy

oraz kontrolę końcową – sprawdzenie czy wytyczone cele zostały zrealizowane.

 

  1. Monitorowanie osiągania rezultatów odbywać się będzie poprzez bieżący monitoring udzielanych form wsparcia w oparciu o dzienniki zajęć oraz listy obecności.
  1. Prowadzący zajęcia będą prowadzić bieżącą kontrolę osiągnięć dzieci na zajęciach.
  1. Monitorowanie dostosowania sposobu udzielania wsparcia do potrzeb dzieci odbywać się będzie poprzez bieżące hospitacje zajęć dokonywane przez opiekunów metodycznych.
  1. Prowadzący zajęcia w sposób ciągły będą monitorować frekwencję uczestników poszczególnych zajęć.

W przypadku dłuższych nieobecności dziecka poinformują o tym dyrektora/kę przedszkola.

 

  1. W celu monitorowania jakości form wsparcia asystent/ka kierownika przeprowadzi ankiety ewaluacyjne wśród rodziców/opiekunów prawnych uczestników w przypadku wsparcia dla dzieci lub uczestników projektu w przypadku wsparcia dla nauczycieli/ek oraz rodziców/opiekunów.
  1. Fakt nabycia kwalifikacji i kompetencji będzie weryfikowany przez dyrektora/kę placówki w ramach następujących etapów:

a) ETAP I – Zakres – zdefiniowanie grupy docelowej do objęcia wsparciem oraz wybranie obszaru interwencji EFS, który będzie poddany ocenie,

b) ETAP II – Wzorzec – zdefiniowanie standardu wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań projektowych,

c) ETAP III – Ocena – przeprowadzenie weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie,

d) ETAP IV – Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie.

 

8.    Prawa i obowiązki podmiotu realizującego projekt oraz uczestników projektu

 

  1. Podmiot realizujący projekt, czyli przedszkole zobowiązuję się do:

a) organizacji form wsparcia, o których mowa w rozdziale 6 Regulaminu projektu,

b) zapewnienia wykwalifikowanej kadry prowadzącej zajęcia,

c) dostarczenia w ramach zajęć niezbędnych materiałów dydaktycznych,

d) zapewnienia odpowiedniej infrastruktury sprzętowej i lokalowej do prowadzenia zajęć.

  1. Podmiot realizujący projekt, czyli przedszkole ma prawo do:

a) kontaktów telefonicznych z uczestnikiem lub rodzicem/prawnym opiekunem uczestnika projektu w sprawach związanych z organizacją zajęć,

b) odstąpienia od realizacji zajęć, jeśli wstrzymane bądź przerwane zostanie dofinansowanie projektu.

  1. Jako rodzic/opiekun prawny uczestnika projektu w przypadku wsparcia dla dzieci lub uczestnik projektu w przypadku wsparcia dla nauczycieli lub rodziców / opiekunów zobowiązujesz się do:

a) przestrzegania zapisów niniejszego Regulaminu projektu,

b) wypełniania wszelkich dokumentów związanych z realizacją projektu,

c) regularnego uczestnictwa w formach wsparcia zaplanowanych w projekcie,

d) bieżącego informowaniu o wszelkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział w projekcie,

e) przedstawienia pisemnych powodów rezygnacji w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie,

f) wypełnienia ankiet ewaluacyjnych i wzięcia udziału w badaniu ankietowym przewidzianym w projekcie,

g) udzielania wszelkich informacji dotyczących rezultatów uczestnictwa w projekcie oraz mających na celu monitoring udziału w projekcie i ocenę skuteczności działań podjętych w ramach projektu.

  1. Jako rodzic/opiekun prawny uczestnika projektu w przypadku wsparcia dla dzieci lub uczestnik projektu w przypadku wsparcia dla nauczycieli lub rodziców/opiekunów masz prawo do:

a) rezygnacji z uczestnictwa w projekcie,

b) uzyskania informacji dotyczących udziału w projekcie.

 

9. Postanowienia końcowe

 

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem wprowadzenia.
  1. Regulamin i ewentualne jego zmiany będą udostępnione w Biurze projektu oraz za pomocą dostępnych kanałów internetowych przedszkola zgodnie z rozdziałem 1, punktem 6 niniejszego Regulaminu projektu.
  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie dokumenty programowe oraz zasady regulujące wdrażanie programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, a także odpowiednie akty prawa krajowego i Unii Europejskiej, w szczególności aktualne wersje poniższych dokumentów:
  • Regulamin wyboru projektów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 nr FESL.06.01-IZ.01-151/24 z dnia 19 czerwca 2024 r.
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej.
  • Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 (Dz.U.2022r. poz.1079).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz.U. z 2024 r., poz. 572).
  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j.: Dz. U. z 2023 r., poz. 900)
  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela. (tj.: Dz. U. z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1798 )
  • Wytyczne dotyczące wyboru projektów na lata 2021-2027 z dnia 12 października 2022 r.
  • Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 z dnia 18 listopada 2022 r.
  • Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 z dnia 29 grudnia 2022 r.
  • Wytyczne dotyczące realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027 z dnia 15 marca 2023 r.

oraz

  • Program Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FE SL 2021-2027) uchwalony przez Zarząd Województwa Śląskiego Uchwałą nr 2267/382/VI/2022 z dnia 15 grudnia 2022r i zatwierdzony decyzją Komisji Europejskiej z dnia 5 grudnia 2022 r. nr C(2022)9041.
  • Szczegółowy Opis Priorytetów dla FE SL 2021-2027 (SZOP FE SL) uchwalony przez Zarząd Województwa Śląskiego Uchwałą nr 699/494/VI/2024 z dnia 21.03.2024 r.
  • Kryteria wyboru projektów przyjęte uchwałą KM FE SL nr 126 z dnia 18.03.2024 r.

10. Załączniki

 

  1. Załącznik nr 1a – Deklaracja uczestnictwa w projekcie ucznia
  2. Załącznik nr 1b – Deklaracja uczestnictwa w projekcie nauczyciela
  3. Załącznik nr 1c – Deklaracja uczestnictwa w projekcie rodzica/opiekuna

 

Przewiń do góry