Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu fotografii obiektu bądź obiektów z podanej listy ukazując równocześnie porę roku – zimę:
– rzeźba św. Edyty Stein
– pomnik bł. Józefa Cebuli
– aleja drzew Błogosławionych i Świętych
– drzewko św. Edyty Stein
– drzewko bł. Józefa Cebuli
– grota Lourdzka
– pomnik św. O. Eugeniusza de Mazenoda
– aktualny budynek szkoły (skrzydło prawe)
– dawny budynek szkoły (część środkowa)
– kościół pw. św. Stanisława Kostki.
Do edycji zimowej Konkursu trwającej trzy miesiące: grudzień, styczeń, luty wpłynęły 42 prace konkursowe z ww. obiektami regionalnymi na terenie naszej szkoły.
I miejsce uzyskał Jakub Brol z kl. VII za fotografię zimową przedstawiającą kościół św. Stanisława Kostki (ujęcie boczne) w perspektywie gałązek drzew pokrytych warstwą śnieżną.
II miejsce zdobyła uczennica klasy Va – Zuzanna Stężała za zdjęcie Groty Lourdziej ze stajenką betlejemską, które zostało wykonane porą wieczorową w okresie Bożego Narodzenia.
III miejsce przyznano Piotrowi Kierachowi z kl. VI za pracę fotograficzną prezentującą rzeźbę plenerową św. Edyty Stein /Patronki szkoły i miasta / otuloną pokrywą białego puchu śnieżnego.
Wyróżnienie w konkursie uzyskał uczeń klasy Ib – Antoni Jeziorowski za zdjęcie figury klęczącej Bernadetty w Grocie Lourdzkiej na tle delikatnego zimowego pejzażu.
W pracach jury konkursowego udział wzięli nauczyciele naszej szkoły – organizatorzy konkursu: p. Monika Świerczyńska i p. Liliana Mzyk oraz fotograf p. Mirosław Szraucner ze Studia Foto-Art. Nagrody w Konkursie /edycja zimowa/ – ufundowano przez firmę WERIS Ewa Szraucner oraz z funduszy ze szkolnego kiermaszu.
Gratulujemy zwycięzcom Konkursu edycji jesiennej oraz zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły od kl. I do VIII szkoły podstawowej oraz klasy III gimnazjum do przygotowywania prac fotograficznych w następnej – wiosennej edycji tegoż Konkursu, trwającej od marca do kwietnia 2019r.
Przypominamy również o celach naszego całorocznego regionalnego konkursu fotograficznego „Cztery pory roku wokół mojej szkoły”, którymi są:
– propagowanie edukacji regionalnej na przykładzie najbliższego otoczenia – terenu szkoły, sąsiadującego klasztoru i kościoła,
– znajomość obiektów regionalnych na ww. terenie;
– uwrażliwienie na piękno przyrody wokół nas objawiające się w czterech porach roku,
– doskonalenie techniki fotograficznej.
Nauczyciel regionalista: L. Mzyk