Na Pustyni Błędowskiej nie da się zbłądzić – wycieczka szkolna klas siódmych

14 czerwca br. 16 uczniów z klasy siódmej a, b i c wędrowało szlakami turystycznymi Pustyni Błędowskiej. Naszą dydaktyczną wycieczkę rozpoczęliśmy od punktu widokowego “Czubatka”, następnie przeszliśmy pod opieką przewodnika do tarasu widokowego “Róża Wiatrów” oraz bunkra z okresu II wojny światowej. Pustynia Błędowska nazywana “Polską Saharą” – to największy w Polsce obszar lotnych piasków. Piasek roztaczał się dookoła nas, mieliśmy go sporo w naszych butach, wykonywaliśmy nawet piaskowe obrazy na kolorowych kartkach.

Z krajobrazów pustynnych przenieśliśmy się w inną rzeczywistość – w okolice zamku Rabsztyn. Jest to malownicza warownia jurajska z XIII wieku – jedna z ciekawszych na Szlaku Orlich Gniazd. Wysłuchaliśmy burzliwej historii zamku w urzekającej scenerii Jury Krakowsko – Częstochowskiej.

Nasze podróżowanie uwieńczyliśmy zwiedzaniem urokliwego Olkusza, którego historia sięga XII w. Olkuska Starówka, historyczne gmerki olkuskich mieszczan, baszta z fragmentem murów obronnych, bazylika św. Andrzeja – to osobliwości tego małopolskiego miasteczka.

Z wycieczki wróciliśmy ubogaceni wiedzą i wrażeniami, a także przepięknymi krajobrazami naszego regionu.

Podczas wycieczki sprawowały opiekę wychowawczynie klasy 7b i 7c: p. Liliana Mzyk i p. Aleksandra Szopka oraz p. Beata Habryka- Kalamala – mama Wiktorii z klasy 7c. Dziękujemy!