„Lubi mi się tu być-nasze ulice i ich patroni”
REGULAMIN
IX POWIATOWEGO KONKURSU HISTORYCZNO – KRAJOZNAWCZEGO
„LUBI MI SIĘ TU BYĆ” – NASZE ULICE I ICH PATRONI
Temat przewodni: CIEKAWE MIEJSCA, CIEKAWI PATRONI
I. ORGANIZATOR
Katolicki Zespół Szkolno – Przedszkolny im. św. Edyty Stein
Fundacji Edukacji Katolickiej w Lublińcu
II. ADRESACI KONKURSU
Uczniowie szkół podstawowych powiatu lublinieckiego
III. CELE KONKURSU
– Upowszechnianie i pogłębianie wśród młodzieży wiedzy na temat patronów wybranych ulic znajdujących się na terenie powiatu lublinieckiego.
– Zainteresowanie uczniów ciekawymi miejscami znajdującymi się na terenie powiatu lublinieckiego
– Uwrażliwienie na piękno najbliższej okolicy
– Kształtowanie postaw szacunku do przeszłości „małej Ojczyzny”
– Budowanie świadomości historycznej młodzieży.
– Zainteresowania dziejami najbliższej okolicy
– Kształtowanie wśród młodzieży umiejętności związanych z wykorzystaniem technologii informacyjnej
IV. ODBIORCY KONKURSU:
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Z KLAS VI-VIII
KONKURS ODBYWA SIĘ W DWÓCH ETAPACH
ETAP PIERWSZY: Prezentacja multimedialna:
- Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie samodzielnej prezentacji multimedialnej na temat wybranej ulicy znajdującej się w powiecie lublinieckim, której patronem jest ciekawa postać lub na danej ulicy znajdują się ciekawe miejsca związane z wybranym patronem. Prezentacja ta nie może być nigdzie dotychczas publikowana.
- Prezentacja powinna być wykonana w programie Power Point (lub w innym, powszechnie dostępnym) Praca nie może być wysyłana w formie linków.
- Każda praca powinna zawierać:
– slajd 1: strona tytułowa ( tytuł pracy, imię i nazwisko autora, klasa, szkoła – w tym nazwa, e-mail i numer telefonu oraz imię i nazwisko nauczyciela, pod kierunkiem którego praca została wykonana)
– informacje na temat lokalizacji wybranej ulicy i ciekawostek z nią związanych (np. ciekawa zabudowa, instytucje, tablice pamiątkowe itp.)
– informacje na temat patrona danej ulicy
– na koniec powinna zostać zebrana bibliografia (w tym źródła pochodzenia zdjęć lub muzyki)
- Prezentacja powinna być efektem samodzielnej pracy ucznia, nie może być wcześniej nagradzana, publikowana i nie może naruszać praw autorskich osób trzecich.
ETAP DRUGI: Prezentacja przed publicznością
- Do drugiego etapu kwalifikują się osoby, które wykonały najlepsze prezentacje multimedialne
- W tym etapie uczestnicy będą mieli za zadanie przedstawić wynik swojej pracy przed publicznością i komisją konkursową
- Czas wystąpienia jednego uczestnika nie powinien przekroczyć 10 minut
V. PRZEDMIOT OCENY KONKURSOWEJ
Podczas konkursu jury będzie oceniać:
- sposób wykonania prezentacji multimedialnej (technika, wykorzystanie narzędzi multimedialnych, przejrzystość pracy itp.)
- poprawność merytoryczną
- oryginalność (ciekawy sposób ujęcia tematu)
poprawność zapisu bibliograficznego
VI. TERMINARZ KONKURSU
15 kwietnia 2024 r. – ostateczny termin zgłoszenia uczniów do konkursu
Zgłoszenia uczniów dokonuje nauczyciel prowadzący przez przesłanie prac konkursowych wraz z wymaganą dokumentacją (załącznik nr 1) na e-mail: patroninaszychulic@gmail.com
Do 19 kwietnia 2024 r. – obrady komisji konkursowej, wyłonienie uczestników, autorów najlepszych prezentacji, które zostaną zakwalifikowane do drugiego etapu. Przekazanie informacji do szkół.
23 kwietnia 2024r. – przedstawienie najlepszych prezentacji przez uczestników na forum. Rozstrzygnięcie konkursu.
VI. NAGRODY
Zwycięzcy konkursu otrzymają dyplomy oraz nagrody rzeczowe.
VII. UWAGI KOŃCOWE
- Wyniki konkursu zatwierdzone przez komisję konkursową są ostateczne.
- KONKURS ZOSTAŁ ZGŁOSZONY NA LISTĘ KONKURSÓW KURATORYJNYCH.
- KAŻDA SZKOŁA MOŻE NADESŁAĆ MAKSYMALNIE 5 PRAC.
Organizatorzy:
mgr Katarzyna Koza
mgr Krzysztof Kanclerz
mgr Hanna Żak – Krupa
Wszelkie pytania dotyczące konkursu prosimy kierować na e-mail: patroninaszychulic@gmail.com