Uczniowie z klasy IV a, IV b i V brali udział w projekcie ekologicznym „EkoEksperymentarium”, nad którym honorowy patronat objął Minister Klimatu i Środowiska.
Uczniowie samodzielnie rozwiązywali zadania projektowe przy użyciu technologii informacyjnej.
„EkoEksperymentarium” to pięknie ilustrowana i ciekawie udźwiękowiona gra, która w prosty sposób uczy i rozwija dobre, ekologiczne praktyki u dzieci.
Dzięki wizycie w wirtualnym domu i ukrytym w jego pomieszczeniach łamigłówkom, dzieci uczą się, jak świadomie robić zakupy, sprzątać, segregować śmieci czy oszczędzać wodę i energię.
W czasie rozwiązywania zadań dzieci dowiadują się z czego zrobione są przedmioty, których używamy na co dzień, jak z wykorzystaniem cytryny, octu i sody oczyszczonej możemy posprzątać mieszkanie i co to jest ślad wodny?
„Ekoeksperymentarium” to mądra gra, która kształtuje wśród uczniów właściwe postawy wobec środowiska, uczy jak chronić zasoby przyrody i zmieniać świat na lepszy.